Akcesoria do jogi - co kupić aby ćwiczyć jak profesjonalista

Dostępność akcesoriów do jogi, które obecnie można znaleźć także w sklepach sportowych, sprawia, że zwłaszcza początkujący nie zawsze wiedzą, które z akcesoriów powinni nabyć. Mata, klocki, pas a może bolster - zakup niektórych przedmiotów może wymagać dodatkowych konsultacji, przeprowadzonych z instruktorem jogi lub trenerem, który w ramach zajęć fitness wykorzystuje niektóre ćwiczenia z jogi.

Jaką matę do jogi wybrać


Podstawowe akcesoria do jogi to maty, klocki oraz pasy, przydaje się również odpowiedni strój, jednak początkujący mogą sobie poradzić zakładając wygodny strój sportowy. Najważniejsza przy ćwiczeniach jest mata lub ewentualnie specjalny koc o ścisłym splocie. Sama mata może być cienką karimatą o grubości do 6 mm, której wielkość powinna być dopasowana do gabarytów osoby ćwiczącej. Może mieć dodatkowe pasy, które umożliwią jej złożenie i przetransportowanie. Coraz częściej do produkcji mat wykorzystuje się kauczuk, który zapewnia jej stabilność w czasie całego treningu. Oprócz właściwości antypoślizgowych taka mata jest wyjątkowo odporna na zniszczenie, a w porównaniu z matą z pianki czy karimatą mata kauczukowa jest droższa. Przy wyborze maty kauczukowej należy pamiętać, że na rynku są one dostępne jedynie w wybranych wielkościach.

Dodatkowe akcesoria do jogi


Mata jest niezbędna do wykonywania ćwiczeń, natomiast wszystkie pozostałe akcesoria mogą być przydatne, choć ich przydatność docenią przede wszystkim osoby, które z jogą mają do czynienia od dłuższego czasu. Przy wykonywaniu niektórych asan mogą być potrzebne specjalne klocki lub bolstery i wałki. Klocki pomagają w wykonywaniu najpopularniejszych ćwiczeń poprzez zapewnienie odpowiedniego podparcia dłoniom, z kolei wypełnione naturalnym wypełnieniem wałki i bolstery wykorzystuje się w niektórych pozycjach medytacyjnych. Na podobnej zasadzie wśród akcesoriów do jogi umieszcza się specjalne poduszki czy nawet krzesełka, których przydatność docenią głównie kobiety w ciąży czy osoby potrzebujące dodatkowego wsparcia przy wykonywaniu niektórych ćwiczeń. Z kolei służące do podwieszania pasy mogą się przydać osobom, które chodzą na zajęcia z jogi i ćwiczą na przygotowanych specjalnie do tego celu salach. Pasy również są wskazane do wykorzystywania przy niektórych ćwiczeniach, zwłaszcza tych, w których ważne staje się odciążenie wybranych partii organizmu, co zapewnia podwieszenie. W odróżnieniu od innych akcesoriów do jogi, pasy dostępne są jedynie jako akcesoria wykonane z wytrzymałej taśmy z dodatkowymi zapięciami.

Artykuł napisany we współpracy ze stroną YogaBazar