Jak zoptymalizować wygląd bloga, aby był przyjazny czytelnikom

Aby zoptymalizować bloga, warto założyć go na płatnej domenie. Powinno się też zadbać o pozycjonowanie strony poprzez: pisanie konkretnych informacji, stosowanie śródtytułów i wypunktowań oraz poznanie zainteresowania odbiorców. Aby blog był jak najlepiej odbierany przez internautów, warto też stworzyć strukturę strony opartą na nawigacji do siedziby, newslettera oraz zajawek do każdego tekstu.

Płatna czy darmowa domena dla bloga?

Jeśli tworzy się blog przyjazny czytelnikom, nie warto korzystać z darmowej domeny. Takie rozwiązanie ogranicza edycję strony oraz ilość funkcji. Użytkownicy zewnętrznych platform mają też do wyboru niewielką ilość szablonów, z których mogą skorzystać przy optymalizacji bloga. Warto więc zwrócić się w kierunku płatnej domeny, która ma nieograniczone możliwości edycji i wyróżniania danych ofert. Firmy hostingowe oferują też pomoc w instalacji i konfiguracji oprogramowania potrzebnego do sprawnego działania domeny. Kompleksowa administracja serwerami w kylos.pl sprawia, że nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy informatycznej, aby prowadzić bloga. Co więcej, własny serwer daje pełną kontrolę bezpieczeństwa danych. Przy współpracy z firmą hostingową można dowolnie modyfikować i konfigurować całe oprogramowanie i natychmiast reagować na powstałe problemy.

Struktura bloga – optymalizacja strony

Blog przyjazny dla internautów, powinien mieć nawigację do głównej siedziby firmy. Tworzy to prostą relację z klientem. Należy też grupować zawartość bloga – po typie plików czy tematyce tekstów. Każdy artykuł powinien też mieć zajawkę ze zdjęciem, aby internauta mógł po jednym spojrzeniu ocenić, czy ten tekst go interesuje. Należy też zadbać, aby strona ładowała się nie dłużej niż 2 sekundy, ponieważ dłuższy czas oczekiwania znacznie ogranicza przyjemność korzystania z witryny. Dobrze jest również dodać opcję subskrypcji newslettera, czyli wysyłania e-mail z nowościami.

Jak pisać teksty, aby były czytane – pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie strony internetowej lub bloga jest konieczne dla pozyskania dużej liczby wyświetleń. Badania wskazują, że aż 70% ludzi woli pozyskiwać informacje o marce poprzez rzetelne treści niż za pośrednictwem reklam. Aby więc teksty na blogu były wysoko pozycjonowane w Google, dobrze jest:

  • poznać zainteresowania i problemy do rozwiązania przyszłych odbiorców,
  • tworzyć teksty przyjazne w przeglądaniu i czytaniu - stosować śródtytuły, pogrubiać ważne fragmenty i stosować grafiki adekwatne do treści,
  • pisać konkretne informacje, podawać procenty, dane i bezpośredni link do badań,
  • tworzyć artykuły, które będą jak najdłużej aktualne – należy pisać teksty, które będą interesujące nawet za kilka lat.